عناصر مشابهة

A Study of the Images of the Womb and the Tomb in Dylan Thomas’s Poetry

تفصيل البيانات البيبلوغرافية
العنوان بلغة أخرى:دراسة لصورتي الرحم والقبر في شعر ديلان توماس
المصدر:مجلة كلية الآداب
الناشر: جامعة القاهرة - كلية الآداب
المؤلف الرئيسي: Al-Leithy, Mohammad Ahmad (مؤلف)
المجلد/العدد:مج77, ج8
محكمة:نعم
الدولة:مصر
التاريخ الميلادي:2017
الصفحات:53 - 89
ISSN:1012-6015
رقم MD:874733
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة:English
قواعد المعلومات:AraBase
مواضيع:
رابط المحتوى:
LEADER 04090nam a22002297a 4500
001 1624712
041 |a eng 
044 |b مصر 
100 |9 471310  |a Al-Leithy, Mohammad Ahmad  |e Author 
245 |a A Study of the Images of the Womb and the Tomb in Dylan Thomas’s Poetry 
246 |a دراسة لصورتي الرحم والقبر في شعر ديلان توماس 
260 |b جامعة القاهرة - كلية الآداب  |c 2017  |g أكتوبر 
300 |a 53 - 89 
336 |a بحوث ومقالات  |b Article 
520 |a هذه الورقة البحثية هي دراسة تحليلية لصورتي الرحم والقبر في شعر الشاعر الويلزي ديلان توماس، أحد أعظم شعراء القرن العشرين. تبين هذه الورقة البحثية كيف أن هاتين هما أهم صورتين في شعر توماس كله. فالرحم يمثل مصدر الحياة بينما القبر يمثل نهايتها، كذلك فان هناك العديد من الصور الأخرى والتي في معظمها لا تنفك عن أن تكون مؤيدة لإحدى هاتين الصورتين الرئيستين ومثال ذلك صورة البذور والرياح والماء والتي يزخر بها شعر الشاعر حيث تأتي مؤيدة للصورة الرئيسية وهي صورة الرحم والتي تمثل الحياة. وعلى النقيض فان صورة الدود الذي يتغذى على أجساد البشر بعد الوفاة هي من الصور الملازمة لصورة القبر، يصور شعر ديلان توماس الصراع الابدي بين الموت والحياة من خلال صورتي الرحم والقبر. ونتطور الفكرة حيث نرى انه بعد دفن الأنسان فانه يتحول إلى خلق أخر ويصبح جزءا من عالم النبات وهذا فيه تأكيد على استمرارية الحياة وان الحياة ستنتصر على الموت في نهاية المطاف. 
520 |b This paper explores and discusses, as teh title suggests, teh Images of womb and tomb in Dylan Thomas’s poetry. Teh Welsh poet Dylan Thomas is one of teh greatest poets of teh twentieth century. His poetry reveals a remarkable interest in teh two concepts of teh womb and teh tomb. These two images dominate all through teh poet’s oeuvre. Clustered around these two central images are many other ones. While images such as water, blood, teh wind and seeds come to cluster around images of teh womb, images of worms and maggots cluster around those of teh tomb. Thomas’s early poetry was characterised by submissiveness and surrendering to death; this accounts for images of teh tomb, as symbolising death, coming to teh foreground in such early poems while those of teh womb (life) retreat to teh background. Later, however, teh images of teh womb came to teh foreground wif those of teh tomb retreating to teh background. Teh eternal struggle between life (womb) and death (tomb) is interestingly depicted through a gamut of images extending all through Thomas’s poetry. These started wif surrendering and submissiveness to teh defeating power of teh tomb and teh forces of death, and went through different phases of development ending up wif an acceptance of death as one of teh phases necessary in teh evolutionary, transformational process (cycle) of life. After their death, teh life of human beings continues, but they themselves take another metamorphic shape. We come to see teh tomb as a step in teh process of teh continuation of life; and here lies teh greatest paradox in Thomas’s poetry. 
653 |a الأدب الإنجليزي  |a النقد الأدبي  |a الدراسات الأدبية  |a توماس ، ديلان، ت. 1953 م. 
773 |4 الادب  |6 Literature  |c 008  |e Bulletin of the Faculty of Arts  |f Maǧallaẗ Kulliyyaẗ al-ādāb  |l 008  |m مج77, ج8  |o 0415  |s مجلة كلية الآداب  |v 077  |x 1012-6015 
856 |u 0415-077-008-008.pdf 
930 |d y  |p y  |q n 
995 |a AraBase 
999 |c 874733  |d 874733