عناصر مشابهة

Miscegenation in Eugene Om'Neill's All God's Chillun Got Wings

تفصيل البيانات البيبلوغرافية
المصدر:مجلة كلية التربية للعلوم الإنسانية
الناشر: جامعة ذي قار - كلية التربية
المؤلف الرئيسي: Saadoon, Saad Abd (مؤلف)
المجلد/العدد:مج5, ع3
محكمة:نعم
الدولة:العراق
التاريخ الميلادي:2015
الصفحات:44 - 73
ISSN:2073-6592
رقم MD:869110
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة:English
قواعد المعلومات:HumanIndex
EduSearch
مواضيع:
رابط المحتوى:
الوصف
المستخلص:This research is about miscegenation in Eugene O'Neill’s All God's Chillun Got Wings (1924). Generally, the term “miscegenation” means a mixture of races through marriage, cohabitation, sexual intercourse and alike. Here, the term refers to the interracial marriage between a white girl and a black man. The American dramatist O’Neill (1888-1953) tackles this concept in his play All God's Chillun Got Wings that deals with the marriage of a white American girl and an African American young man as well as the psychological, social and racial difficulties that accompany such marriage. Accordingly, the aim of this work is shed light on the theme of miscegenation in O’Neill’s All God's Chillun Got Wings and to stand on the critical circumstances behind such marriage that causes its failure. Therefore, the task proceeds gradually according to the following sequences: it begins with an introduction that gives a general idea about the term and the dramatist. Then, it analyzes the selected play according to the term miscegenation. Finally, it closes with conclusions that sum up the main findings such as: (1) O’Neill is against such marriage for he knows the cruelty that occurred on minor races in American society since he is Irish in origin. (2) The dramatist displays sympathy with black characters for psychological, social and racial reasons.

يدور موضوع البحث الحالي حول تمازج الاجناس في مسرحية كل أطفال الرب لهم أجنحة ليوجين اونيل (1924). مصطلح "تمازج الاجناس" هو خليط من الاعراق من خلال الزواج، التعايش، او التداخل الجنسي وما شابه. يشير المصطلح هنا الى الزواج بين فتاة بيضاء ورجل اسود. الكاتب المسرحي الامريكي اونيل (1888- 1953) اخذ هذا المفهوم في مسرحيته كل أطفال الرب لهم أجنحة والتي تتناول الزواج بين فتاة امريكية بيضاء وشاب افريقي امريكي بالإضافة الى الصعوبات النفسية والاجتماعية والطائفية التي رافقت هكذا زواج. وفقا لذلك، فان الهدف من هذا العمل هو تسليط الضوء على مضمون تمازج الاجناس في مسرحية كل أطفال الرب لهم أجنحة لاونيل والوقوف على الظروف القاسية التي تقق وراء هكذا الزواج والمسببة لفشله. لذلك، العمل يتدرج وفق المتسلسلات التالية: يبدأ بمقدمة تعطي فكرة عامة عن المصطلح والكاتب المسرحي. ثم يحلل المسرحية المختارة حسب مصطلح تمازج الاجناس. واخيرا، ينتهي باستنتاجات تجمع النتائج الرئيسية، مثل: (1) رفض اونيل لهكذا زواج لأنه يعرف القساوة التي تواجهها الطوائف الثانوية في المجتمع الامريكي خاصة وان اونيل أيرلندي بالأصل. (2) يظهر الكاتب المسرحي تعاطفا مع الشخصيات السوداء لأسباب نفسية واجتماعية وطائفية.