عناصر مشابهة

الأيروتيكا والبعد الميثيولوجي لدى الفنان العراقي في المهجر : قراءة نقدية في تجارب تشكيلية منفية

تفصيل البيانات البيبلوغرافية
المصدر:مجلة مقاليد
الناشر: جامعة قاصدي مرباح - ورقلة
المؤلف الرئيسي: السوداني، حسن (مؤلف)
المجلد/العدد:ع 4
محكمة:نعم
الدولة:الجزائر
التاريخ الميلادي:2013
الصفحات:277 - 284
ISSN:2253-0029
رقم MD:493158
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
قواعد المعلومات:AraBase
مواضيع:
رابط المحتوى:
الوصف
المستخلص:Iraqi art, as a form of human activity for various reasons and in several changing types, is a reflection of a nation’s culture in a wider spectrum of civilization. In the field of plastic arts, more specifically in the art of painting, environment is a key driving force of stylistic transformations of this art resulting in the formation of several art styles in the world that vary between them in aesthetics, content, techniques and production. \ Iraqi art in Diaspora had its considerable share of transformations, influenced and interacting with cultural entities of the societies of the host countries \