عناصر مشابهة

The Role of Digital Games in Developing Oral Skills in the English Language from the Perspective of EFL Secondary School Teachers in Jeddah

تفصيل البيانات البيبلوغرافية
المصدر:المجلة العربية للنشر العلمي
الناشر: مركز البحث وتطوير الموارد البشرية - رماح
المؤلف الرئيسي: Al-Kunaydiri, Maha Abdulkrim Mohammed (مؤلف)
مؤلفين آخرين: Al-Najami, Mai Mohammed Lutfi (Advisor)
المجلد/العدد:ع30
محكمة:نعم
الدولة:الأردن
التاريخ الميلادي:2021
الصفحات:119 - 129
ISSN:2663-5798
رقم MD:1435624
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة:English
قواعد المعلومات:EduSearch
HumanIndex
مواضيع:
رابط المحتوى:
الوصف
المستخلص:هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور الألعاب الرقمية في تنمية المهارات الشفوية لطلاب المدارس الثانوية في اللغة الإنجليزية من وجهة نظر معلمات المدارس الثانوية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية إضافة إلى التعرف على التحديات التي تواجهها المعلمات في تطبيق الألعاب الرقمية في فصل اللغة الإنجليزية. وشارك فيها 263 معلمة لغة إنجليزية سعودية ممن يعملن في المدارس الثانوية في مدينة جدة تم اختيارهن عشوائيا، وقد شاركن في هذه الدراسة طواعية. تم تطبيق المنهج الوصفي وجمعت البيانات باستخدام استبيان ليكرت الخماسي، وتم تحليل البيانات باستخدام الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (SPSS) حيث كشفت النتائج عن الدور الإيجابي لاستخدام الألعاب الرقمية في تنمية مهارات اللغة الإنجليزية الشفوية من منظور المعلمات. وسلطت هذه الدراسة الضوء على أهمية الألعاب الرقمية في تحسين مهارات اللغة الإنجليزية اللغوية لدى الطلاب (التحدث والاستماع)، وأوضحت أن فهما أفضل للسياقات التي يتم فيها استخدام الألعاب الرقمية في الفصل الدراسي والأدوار التي يلعبها معلمو اللغة الإنجليزية أثناء سيناريوهات التعلم القائمة على الألعاب الرقمية؛ هي أساس ضروري لتحسين جدوى الألعاب الرقمية كأدوات تعليمية. وأوصت الدراسة بإشراك معلمي اللغة الإنجليزية في تدريب إضافي لزيادة الوعي والمعرفة والمهارات في دمج الألعاب الرقمية كفرصة غنية لتعلم اللغة الإنجليزية في الفصول الدراسية للغة الإنجليزية.

This study aimed at identifying the role of digital games in developing Secondary school students' oral skills in the English language from the perspective of EFL secondary school teachers. Furthermore, in recognizing the challenges faced by EFL teachers in applying digital games in the English language classroom. The study involved (269) randomly chosen English as a foreign language (EFL) Saudi female teachers working at secondary schools in Jeddah, who participated voluntarily in this study. The descriptive approach was applied using a five-scale Likert questionnaire for data collection. The Statistical Package for Social Science (SPSS) was used for data analysis. The findings of the study revealed the positive role of digital games in developing secondary school students' English language oral skills as perceived by secondary school EFL teachers. Ultimately, This study highlighted the importance of digital games in improving students' English language oral skills (speaking & listening). It also argued that a better understanding of the contexts in which digital games are to be used in the EFL classroom and the roles EFL teachers play during digital game-based learning scenarios; is a necessary foundation for improving the viability of digital games as educational tools. Involving EFL teachers in additional training to increase awareness, knowledge, and skills in integrating digital games as a rich English language learning opportunity in the EFL classrooms is recommended.