عناصر مشابهة

Paradigms of Relationships in Faulkner, Woolf and Vian

تفصيل البيانات البيبلوغرافية
العنوان بلغة أخرى:نماذج العلاقات في فولكنر و وولف وفيان
المصدر:مجلة الأستاذ للعلوم الإنسانية والاجتماعية
الناشر: جامعة بغداد - كلية التربية ابن رشد
المؤلف الرئيسي: مسير، زينب عبدالكريم (مؤلف)
المجلد/العدد:مج62, ع2
محكمة:نعم
الدولة:العراق
التاريخ الميلادي:2023
الصفحات:416 - 427
ISSN:0552-265X
رقم MD:1394892
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة:English
قواعد المعلومات:EduSearch
مواضيع:
رابط المحتوى:
LEADER 07339nam a22002297a 4500
001 2145187
041 |a eng 
044 |b العراق 
100 |9 609510  |a مسير، زينب عبدالكريم  |e مؤلف  |g Musir, Zainab Abdul-Karim 
245 |a Paradigms of Relationships in Faulkner, Woolf and Vian 
246 |a نماذج العلاقات في فولكنر و وولف وفيان 
260 |b جامعة بغداد - كلية التربية ابن رشد  |c 2023  |g حزيران 
300 |a 416 - 427 
336 |a بحوث ومقالات  |b Article 
520 |a تتشكل النماذج داخل العلاقات الإنسانية من خلال العديد من العوامل التي تجذب القدرة على تكوين روابط شخصية مع تأثير التجربة. ما الذي يشكل الخبرة، إذا"، يمكن مناقشته بعدة طرق مختلفة. ومع ذلك، فإن تفسير التعليم المؤسسي التقليدي في أذهان الشخصيات في رواية وليام فولكنر "ضوء في أغسطس"، ورواية فيرجينيا وولف "إلى المنارة"، ورواية "موود اندكو" لبورس فايان هو الذي يحدد مسار علاقاتهم مع الأخرىن ومع أنفسهم. تسمح الأطر المختلفة لتعليم الشخصيات ذات الصلة بتقديم بعض التخمينات حول كيفية التعبير عن أو صد ما تم تغذيته لهم مثل ما هو، وكيفية تفسيره بمجرد أن يكونوا قادرين على تحديد ما يشكل الخبرة من خلال التعلم. يتم تطبيق هذه المفاهيم على نماذج العلاقة الإنسانية، غالبا مع نتائج كارثية أو مخدرة عاطفيا من خلال التمسك بمفهوم محدد مسبقا لكيفية تطبيق ما يتم تعليمه على حياة الفرد الشخصية. تستخدم شخصيات "ضوء في أغسطس" الاستيعاب العضوي للتعليم التقليدي والدين كشكل من أشكال التدريس، فضلا عن الاعتماد على الخبرة السابقة والحدس لاجتياز علاقاتهم، في حين أن المساعي الفكرية لعائلة رامسي ومعارفهم (خاصة الذكور الشخصيات) في رواية " إلى المنارة" قادهم إلى تحديد العلاقة باستخدام الأفكار بدلا من العاطفة والتجربة الخام. وبالمقارنة، فإن الشباب الجميل والمأساوي في رواية " موود اندكو" يحول التعليم التقليدي إلى سلع للاستهلاك المادي، حيث تصبح مفاهيم المثقف مرادفا للانغماس في تجسيد الأشكال التقليدية للمعرفة في شكل نقدي، وحتى بشري. النقطة التي يتقارب عندها التعليم والرغبات وربما تصبح غير قابلة للانفصال، إذا"، تشير إلى التقاطع ليس فقط بين حل وسط للعلاقات التي تتعايش مع الأفكار القوية والمكتسبة ولكن أيضا أوجه التشابه بين كيف يمكن للتعليم المكتسب ذاتيا من خلال التجربة أن يختلف عن التعليم المؤسسي. هل يمكن أن تؤدي الفروق بين هذه الأساليب إلى علاقات ناجحة إلى حد ما، أم أنها تصل إلى نفس النتيجة، تفكك العلاقات العزيزة سابقا؟ هل من الممكن إذا" أن يتعايش التعليم والعلاقات الإنسانية بسلام؟ إذا لم يكن الأمر كذلك، فربما يكون هذا الاصطدام في عالم الخيال هو الذي يحفز عدم اليقين الدائم لدى الشخصيات فيما يتعلق بكلتا الفكرتين.  |b The paradigms within human relationship are shaped by a multitude of factors which tug at the edges of the ability to form interpersonal bonds with the influence of experience. What constitutes experience, then, can be argued in several different manners. However, it is the interpretation of conventional, institutional education in the minds of the characters in Williams Faulkner’s Light in August, Virginia Woolf’s To the Lighthouse, and Boris Vian’s Mood Indigo that sets a course for the trajectory of their relationships with others and with themselves. The various frameworks of the characters’ respective educations allow them to express what has been fed to them and how to interpret, knowledge. Once they are able to identify what constitutes experience through learning, these concepts, religious tenets, the awareness of factual circumstances, fixed categories imposed on reality, and ostensible truth as defined by ideology, are applied to models of human relationship, often with disastrous or emotionally numbing results through sticking to a pre-defined notion of how to apply what one is taught to one’s personal life. The characters of Light in August utilize an organic absorption of conventional education and religion as a form of teaching, as well as relying on past experience and intuition to traverse through their relationships, while the intellectual pursuits of the Ramsays and their acquaintances (particularly the male figures) in To the Lighthouse lead them to define relationship using ideas instead of raw emotion and experience. In comparison, the beautiful and tragic youth of Mood Indigo transform conventional education into goods for material consumption, as notions of the intellectual become synonymous with an indulgence in objectifying traditional forms of knowledge in monetary, and even human, form. The point at which education and desires converge and possibly become inseparable, then, marks the intersection not only between the compromise of relationships co-existing with powerful, learned ideas, but also the parallels between how self-acquired education through experience can differ from institutionalized thought. Can the distinctions between these methods lead to more or less successful relationships, or do they arrive at the same conclusion; the disintegration of previously cherished relationships? Is it then possible for education and relationship to co-exist peacefully? If not, perhaps it is this collision in the world of fiction that catalyzes the characters’ perpetual uncertainty with regard to both ideas. 
653 |a فولكنر، ويليام، ت. 1962 م.  |a التعليم الذاتي  |a التعليم التقليدي  |a الأدب الإنجليزي 
692 |a النماذج  |a العلاقات الإنسانية  |a التعليم التقليدي  |a الأفكار  |a فولكنر  |a وولف  |a فيان  |b Paradigms  |b Human Relationships  |b Traditional Education  |b Ideas  |b Faulkner  |b Woolf  |b Vian 
773 |4 التربية والتعليم  |6 Education & Educational Research  |c 021  |e Alustath Journal for Human and Social Sciences  |f Al-ustād̲  |l 002  |m مج62, ع2  |o 0127  |s مجلة الأستاذ للعلوم الإنسانية والاجتماعية  |v 062  |x 0552-265X 
856 |u 0127-062-002-021.pdf 
930 |d n  |p y  |q n 
995 |a EduSearch 
999 |c 1394892  |d 1394892