عناصر مشابهة

مسرح الكباريه السياسي وتمثلاته في عروض كاظم النصار

تفصيل البيانات البيبلوغرافية
العنوان بلغة أخرى:Features of the Political Cabaret Theater in the Shows of Kazem Al-Nassar
المصدر:مجلة لارك للفلسفة واللسانيات والعلوم الاجتماعية
الناشر: جامعة واسط - كلية الآداب
المؤلف الرئيسي: الشبيبي، زينة كفاح علي (مؤلف)
المجلد/العدد:ع41
محكمة:نعم
الدولة:العراق
التاريخ الميلادي:2021
الصفحات:803 - 824
DOI:10.31185/lark.Vol2.Iss41.1872
ISSN:1999-5601
رقم MD:1189356
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة:Arabic
قواعد المعلومات:AraBase
HumanIndex
مواضيع:
رابط المحتوى:
LEADER 05867nam a22002657a 4500
001 1934737
024 |3 10.31185/lark.Vol2.Iss41.1872 
041 |a ara 
044 |b العراق 
100 |9 636648  |a الشبيبي، زينة كفاح علي  |g Al-Shibeeby, Zina Kifah Ali  |e مؤلف 
245 |a مسرح الكباريه السياسي وتمثلاته في عروض كاظم النصار 
246 |a Features of the Political Cabaret Theater in the Shows of Kazem Al-Nassar 
260 |b جامعة واسط - كلية الآداب  |c 2021  |g نيسان 
300 |a 803 - 824 
336 |a بحوث ومقالات  |b Article 
520 |b The Iraqi director (Kazem Al-Nassar) is a producer of shows that took the characteristic of political cabaret and what befell the Iraqi self in terms of crises and the effects of wars and civilizations, which had its loads of marks and treatments for crises, to have the distinction of presenting and reading the reality of the successive societal shocks. The research came in four chapters, which included the first chapter (the methodological framework for the research) and the research problem asking about: The features of the political cabaret in director Kazem Al-Nassar's theatrical performances? The importance and need for research were evident in: a. The Iraqi director's response and his equilibrium with the events of daily life, its crises and transformations. b. Useful research concerned in theater direction. c. As for the aim of the research, it sought to: Expose the features of the political cabaret in the shows of the Iraqi slasher (Kazem Nassar). The images of the research came as the temporal boundary of the period between (2014-2017) and the spatial boundary came: it was concerned with Baghdad / Iraq. He carried the objective limit: the features of the political cabaret theater in the theatrical performances of the Iraqi director Kazem Al-Nassar. The second chapter (the theoretical framework) includes two topics: First: References to the political cabaret show. Second: Arab and Iraqi political cabaret theater performances. The chapter was concluded with indicators of the theoretical framework. The third chapter includes the research procedures, namely: First: The research sample, which included presentations (cartoon and cinema dreams). Second: The research tool, the researcher relied on the theoretical framework indicators as a tool to analyze the research sample. Third: Research methodology, the researcher adopted the descriptive and analytical approach in analyzing the sample. As for the fourth chapter, it included first: the results, second: the conclusions, establish the sources and references, then the abstract in English. 
520 |a ويعد المخرج العراقي (كاظم النصار) منتجًا لرهط من العروض التي اتخذت سمة الكباريه السياسي وما لحق بالذات العراقية من أزمات وآثار حروب وحضارات، كان لها محمولاتها من العلامات والمعالجات الخاصة بالأزمات، ليكون لها امتيازها في الطرح وقراءة الواقع أثر الهزات المجتمعية المتلاحقة. جاء البحث بأربعة فصول تضمن الفصل الأول (الإطار المنهجي للبحث) ومشكلة البحث المتسائلة عن: الكباريه السياسي في عروض المخرج كاظم النصار المسرحية؟ وتجلت أهمية البحث والحاجة إليه في: أ‌. استجابة المخرج العراقي ومسايرته لأحداث الحياة اليومية وأزماتها وتحولاتها. ب‌. يفيد البحث المعنيين في الإخراج المسرحي. ت‌. أما هدف البحث فقد سعي إلى: كشف الكباريه السياسي في عروض المخرج العراقي (كاظم نصار). وجاءت صور البحث فقد أتي الحد الزماني للفترة بين (2014-2017) والحد المكاني: كان معنيًا بــ بغداد / العراق وحمل الحد الموضوعي: مسرح الكباريه السياسي في عروض المخرج العراقي كاظم النصار المسرحية. وجاء الفصل الثاني (الإطار النظري) شاملًا على مبحثين: أولًا: مرجعيات عروض الكباريه السياسي. ثانيًا: عروض مسرح الكباريه السياسي عربيًا وعراقيًا. وختم الفصل بمؤشرات الإطار النظري. وأتي الفصل الثالث متضمنًا إجراءات البحث وهي: أولًا: عينة البحث، إذ شملت عروض (أحلام كارتون وسينما)، ثانيًا: أداة البحث، اعتمدت مؤشرات الإطار النظري كأداة لتحليل عينة البحث. ثالثًا: منهج البحث، اعتمد المنهج الوصفي التحليلي في تحليل العينة. أما الفصل الرابع: فقد تضمن أولًا: النتائج، ثانيًا: الاستنتاجات، ثبت المصادر والمراجع ثم الملخص باللغة الإنكليزية. 
653 |a الفنون المسرحية  |a الروايات العربية  |a التواصل اللغوي  |a الأدب السياسي 
692 |a الكباريه السياسي  |a تمثلات  |b Political Cabaret  |b Representations 
773 |4 الفلسفة  |4 علم اللغة  |6 Philosophy  |6 Linguistics  |c 040  |e Lark Journal for Philosophy , Linguistics and Social Sciences  |f Lārk  |l 041  |m ع41  |o 2335  |s مجلة لارك للفلسفة واللسانيات والعلوم الاجتماعية  |v 000  |x 1999-5601 
856 |u 2335-000-041-040.pdf 
930 |d n  |p y  |q n 
995 |a AraBase 
995 |a HumanIndex 
999 |c 1189356  |d 1189356