عناصر مشابهة
موقف أبي العباس الغبريني من علم التصوف ببجاية خلال القرنين 6 و7 هـ. = 12 و13 م.
المصدر: | مجلة عصور الجديدة |
---|---|
الناشر: |
جامعة وهران 1 أحمد بن بلة - مختبر تاريخ الجزائر
|
المؤلف الرئيسي: | |
المجلد/العدد: | ع18 |
محكمة: | نعم |
الدولة: | الجزائر |
التاريخ الميلادي: | 2015 |
التاريخ الهجري: | 1436 |
الصفحات: | 228 - 249 |
DOI: | 10.54240/2318-000-018-017 |
ISSN: | 2170-1636 |
رقم MD: | 1172963 |
نوع المحتوى: | بحوث ومقالات |
اللغة: | Arabic |
قواعد المعلومات: | HumanIndex |
مواضيع: | |
رابط المحتوى: |
المستخلص: | This study reflects the way that Abu Abbas Ahmed Alghbrenne hides his belonging to the supervisory mysticism at the way of Abu Hassan Al Haraly in an intellectual and philosophical embarassing context. Then he modified his intellectual and devotional choices towards his convert to the idea of the Aervani’s unification through Junaid’s manner. Therefore, he was the first to put the religious life in Bejaia within a pot of Malikis,Ash’ari and Aljenitah . |
---|