عناصر مشابهة

Ethos Discursif dans ce Que le Jour Doit À la Nuit de Yasmina KHADRA

تفصيل البيانات البيبلوغرافية
العنوان بلغة أخرى:Discursive Ethos in What the Day Owes to the Night by Yasmina KHADRA
المصدر:مجلة إشكالات في اللغة و الأدب
الناشر: المركز الجامعي أمين العقال الحاج موسى أق أخموك بتامنغست - معهد الآداب واللغات
المؤلف الرئيسي: Bouchakour, Fatima Zohra (مؤلف)
المجلد/العدد:مج9, ع4
محكمة:نعم
الدولة:الجزائر
التاريخ الميلادي:2020
الصفحات:535 - 549
ISSN:2335-1586
رقم MD:1098318
نوع المحتوى: بحوث ومقالات
اللغة:French
قواعد المعلومات:AraBase
مواضيع:
رابط المحتوى:
LEADER 02655nam a22002417a 4500
001 1839459
041 |a fre 
044 |b الجزائر 
100 |a Bouchakour, Fatima Zohra  |e Author  |9 591141 
245 |a Ethos Discursif dans ce Que le Jour Doit À la Nuit de Yasmina KHADRA 
246 |a Discursive Ethos in What the Day Owes to the Night by Yasmina KHADRA 
260 |b المركز الجامعي أمين العقال الحاج موسى أق أخموك بتامنغست - معهد الآداب واللغات  |c 2020 
300 |a 535 - 549 
336 |a بحوث ومقالات  |b Article 
520 |b Each speech, written or oral, has the function of convincing. Each speech generates a speech, and from the moment that there is enunciation, an ethos is released. Our present article proposes to take up the notion of the “ethos” in a different context, namely the "novelistic" framework. Literature adopts this persuasive notion in a discursive way, contrary to the contexts in which are usually placed the Aristotelian pillar. It will identify the beam constituting the "image" of the character. In other words, we will try to reveal the discursive formation of the ethos of the main character Younes-Jonas. How is made, presented, the image of Younes-Jonas through the lines of Khadra? 
520 |d Chaque discours, écrit ou oral, a pour fonction de convaincre. Chaque prise de parole engendre un discours, et du moment qu’il y a énonciation, un ethos se libère. Notre présent article se propose de reprendre la notion d’ethos dans un cadre différent, à savoir le cadre «romanesque». La littérature adopte cette notion persuasive d’une manière discursive, contrairement aux contextes dans lesquels est habituellement placé ce pilier aristotélicien. Il s’agira d’identifier le faisceau constituant «l’image» du personnage. Autrement dit, nous tenterons de dévoiler la formation discursive de l’ethos du personnage principal Younes-Jonas. Comment est fabriquée, présentée, l’image de Younes-Jonas à travers les lignes de Khadra? 
653 |a الادب العربي  |a الادباء العرب  |a النقد الادبي  |a السرد الادبي  |a خضرة، ياسمينة 
692 |a Ethos  |b Littérature  |b Discursive Identity  |b Aristotelian Rhetoric  |b Triangle of Persuasion 
773 |4 الادب  |6 Literature  |c 028  |f Mağallaẗ iškālāt fi al-luġaẗ wa al-adab  |l 004  |m مج9, ع4  |o 1721  |s مجلة إشكالات في اللغة و الأدب  |t Journal of problems in language and literature  |v 009  |x 2335-1586 
856 |u 1721-009-004-028.pdf 
930 |d n  |p y  |q n 
995 |a AraBase 
999 |c 1098318  |d 1098318